GRADUATE RECITALS 2019

PHENOMENON
23 MARCH 19, 6 PM.

Peerawit Aunruan

Sonata K.213 - Domenico Scarlatti

Aquarelle - Sergio Assad

II. Valseana

III. Preludio e toccatina

Arpeggione Sonata, D.821 - Franz Schubert arr. for Guitar & Violin

I.Allegro moderato

Moonlight Sonata - Ludwig Van Beethoven ( Piano Sonata No.14 "Quasi Una Fantasia" Opus 27 No.2 )  arr. for guitar duet.

I. Adagio sostenuto

II. Allegretto

III. Presto agitato

Concerto No 1 in D, Op. 99 for guitar and orchestra - Mario Castelnuovo-Tedesco arr. for guitar & Piano

II. Andantino alla romanza

I. Allegretto       

เสียงของโน้ตตัวแรกที่เกิดขึ้นจนถึงเสียงสุดท้ายที่จางหายไปได้ "สร้างโลก" ของความสั่นไหวที่ส่งผลต่อการรับรู้ ของผู้ชม

จากการเคลอื่นไหวของ ปลายมือ เส้นเสียงที่ดีดตัว สั่น สะเทือน สะท้อนบนแผ่นไม้ และเดินทางออกไปสู่ผผู้ชม

สร้างเป็น ปรากฏการณ์ของเสียงที่เรียกรวมกันว่า " ดนตรี " ในแต่ละการรวมตัวกันของเสียง ก่อให้เกิดการรับรู้ที่แตกต่าง

เสียงของความกังวาลกึกก้องจากโน้ตแต่ละตัวในบทเพลงของ Scarlatti

เสียงของ การผสมสีที่งดงามของ Aquarelle

การบรรเลงคู่กันของไวโอลินเเละกีต้าร์ในบทเพลง Arpeggione

เสียงกีต้าร์ในฐานะของเครื่องเปียโนบนบทเพลงที่ได้รับความนิยม Moonlight Sonata

เเละการได้รับบทเป็นพระเอกบนเวทีด้วยบทเพลง Concerto Tedesco

นี่คือโลกของผม ปรากฎการณ์ของผม

ที่อยากจะให้ผู้ชมได้เข้ามา เดินทางไปพร้อมๆกับ

เสียงดนตรีที่ผมได้สร้างขึ้น

เหตุการณ์ต่างๆที่ผมเป็นผู้กำหนดให้ผู้ชมได้รับชม

เเละสีสันที่ผมต้องการให้ผู้ชมได้สัมผัส

เพราะในขณะนี้คุณได้ก้าวเข้ามาใน "โลกของผม" เเล้ว

INNER SPACE

20 APRIL 19, 1 PM.

Yanini Pongpakatien

Violin Sonata No.2 in A Minor, BWV 1003

: Johann Sebastian Bach

I.Grave

IV.Allegro


Violin Concerto No.1 in D Major, Op.19

: Sergey Prokofiev

I.Andantino

II.Scherzo

III.Moderato


Sonata for piano and violin No.2 in A Major, Op.100

: Johannes Brahms

I.Allegro amabile

II.Andante tranquillo

III.Allegretto grazioso

This project I want to use my other skills to create new things, to reflect the understanding of the way of Buddhism and society through the sounds and video. This work is my opportunity to find the way to be really into my inner space, and to develop the soft skill to be the good tools for my daily life and also for my musical expressing. After I started doing this work I found myself interested in the way to have consciousness from Buddhism. I want to bring that knowledge to my daily life.

CIRCUS CIRCLE

20 APRIL 2019, 3 PM

Benjamart Maiket

Clarinet Concerto No. 1 in F minor, Opus 73

by Carl Maria von Weber

Sonata For Clarinet In E-flat Major, Opus 167 : 1st Movement

by Camille Saint-Saëns

Fantaisie de concert : Clarinet solo with piano accompaniment

by Edmond Avon

Six Clarinet trio No.1, Opus 7 and No.5, Opus 8  

by  Jacques Jules BOUFIL

ชีวิตของคนเรา มีเรื่องราวมากมายที่เกิดขึ้นในแต่ละวัน ผู้คนที่เราพบ ชีวิตและประสบการณ์ที่แตกต่าง เปี่ยมไปด้วยสีสัน อารมณ์ที่เกิดขึ้นและดับลงไปเป็นเรื่องธรรมชาติ สิ่งต่างๆ รอบตัวยังคงทำหน้าที่ของมันตามกาลเวลา หัวใจของฉันเต้นระรัว เมื่อม่านเปิดขึ้นการแสดงเริ่มต้นขึ้นอีกครั้ง นักแสดงต่างยิ้มร่า บรรเลงกันอย่างสุดฝีมือ ผู้ชมต่างโห่ร้องกึกก้อง ปรบมือสนั่น ตื่นเต้นกับการแสดง “ดูนั่นสิ่! เงาอะไรก็ไม่รู้ เธอว่ามันเป็นรูปอะไร ?”  เด็กน้อยพูดพลางชี้มือตาม เสียงดนตรีบรรเลงขึ้นอย่างต่อเนื่อง เสียงเปียโนเริ่มแว่วขึ้น ต่อด้วยเสียงของคลาริเนท ภาพเริ่มเคลื่อนไหวได้ ฉากต่างๆได้ถูกเปิดขึ้นและปิดลงสลับไปมา บ้างยิ้ม บ้างหัวเราะ บ้างคิดถึง บ้างกลัวจนสุดขีด มีแค่พวกเราในห้องแสดงนี้เท่านั้นที่รู้…

“การแสดงชุดต่อไปกำลังจะแสดงแล้วนะครับ.. ใครที่ยังไม่มีบัตรชมการแสดงต่อแถวทางด้านนี้เลยครับ” เสียงโฆษกพูดประกาศ

POTPOURRI

26 APRIL 2019, 4 PM

Chamamas Kaewbuadee

J.N.Hummel: Potpourri op.94 (“fantasie”)

R.Schumann: Märchenbilder, Op.113

I.Nicht schnell

II.Lebhaft

III.Rasch

IV.Langsam

M.Bruch: Romance in F major for Viola and Piano, op. 85

Once nature was born, Flowers are blooming with their fragrance. When sunshine touches the flowers, they grow yet they burn at different times, makes me think of stories of human growth that inevitably comes and goes in one day. Is it common for humans to always think of the past when they are in the present? When wilted flowers shriveled man delicately, flavored taste and aroma of dried flowers are replaced by the smell of their absence over time. Popularly known as Potpourri.

    

    Potpourri is one of the names of the repertoire that I will raise and is the emergence of the whole story The method of the compact series are interpreted through events and stories written about them in the next two compositions which will take you on a journey and get to know the story and experience of Potpourri from my perspective.

REMINISCENCE

26 APRIL 19, 5.30 PM.

Napassorn Pukalanant

Ballade No.3 in A flat major , Op.47 - Frédéric Chopin

Violin Sonata No.1 in A minor , Op.105 -Robert Schumann

Suite for piano , Op.14 -Béla Bartók

Piano trio No.1 in C minor , Op.8 - Dmitri Shostakovich

"การเล่นดนตรีร่วมกับผู้อื่น เปรียบเสมือนความสัมพันธ์ระหว่างเพื่อน"

ความสัมพันธ์ที่ดีเกิดจากการที่ ทุกคนล้วนมีการต้องปรับตัวเข้าหากัน ช่วยเหลือ สนับสนุนซึ่งกันและกัน ไม่แก่งแย่งชิงดีกัน สิ่งเหล่านั้นล้วนก่อให้เกิดมิตรภาพที่งดงาม ดนตรีก็เช่นกัน

คอนเสิร์ตครั้งนี้จัดเเสดงขึ้น เพื่ออยากจะบอกกล่าวให้ผู้ชมได้เห็นถึง วิธีการทำงาน และพัฒนาการในการสร้างดนตรีกับเพื่อนๆ ว่าก่อนที่จะออกมาเป็นคอนเสิร์ตครั้งนี้ เราผ่านอะไรกันมาบ้าง ความทรงจำมากมายระหว่างเพื่อนๆที่สร้างเสียงดนตรีด้วยกันตลอดมา มีทั้งความสุข สนุกสนาน ทะเลาะกันบ้างเป็นสีสัน ปะปนกันไป

Making music with each other is like a relationship between friend

We have to adapt , help , support , not to compete with others

It contribute to make a good relationship, music as well


This concert was held. In order to tell the audience how to work and develop music with friends before coming out for this concert. What have we passed? Memories between friends who creates music together.There are both happiness, fun, quarrel, mixed together.

ARRIVAL

26 APRIL 19, 7.30 PM.

Pongtorn Techaboonakho

‘Til’ the End of the Day’ for String Quartet - Pongtorn Techaboonakho

‘Sequence’ in 3 parts for Guitar -  Pongtorn Techaboonakho

Music for Trombone and Loop - Pongtorn Techaboonakho

Dance - Maurizio Colonna

‘Earth Song’ for Live Electronic and Acoustic - Pongtorn Techaboonakho

This concert premieres many of my own compositions and as such, I have decided to name it “arrival” as in the arrival of myself to this 'musical' world. The music expresses my inner thoughts and feelings, they reflect who I am, have been and will be. It is a collection of my emotions, happy or sad, it reminisces those events which I might have forgotten but the feelings remain tangibly real. This collection of my originals could be seen as a vessel which I channeled myself and my inner thoughts into, the musician, the composer, the audience; an aural part of myself, each of them represents different aspect of me, which have to be felt through the auditory sense.

THROUGH MY EYES

27 APRIL 19, 2 PM

Jirayust Thaolipo

Concerto for Double Bass op.3 - Koussevitzky Serge

Elegy no.1 for Double Bass - Giovanni Bottesini

Schindler’s List - John Williams

Capriccio no.5 - Miloslav Gaidot

Psy - Luciano Berio

Vocalise - Sergey Rachmaninov

เรื่องราวของดนตรีที่เราบรรเลงมิเพียงแต่เป็นเรื่องเล่าของผู้ประพันธ์แต่ยังเป็นประสบการณ์ที่นักดนตรีผู้สื่อสารมีต่อโลกใบนี้ สิ่งที่เราเห็น สิ่งที่เราได้ยิน สิ่งที่เราสัมผัส นั้นล้วนเป็นสิ่งที่เชื่อมโยงเข้าด้วยกัน การแสดงในครั้งนี้ จะถูกเล่าเรื่องโดยเติมเต็มผ่านนิทรรศการภาพที่บันทึกโดยผู้แสดง ผ่านสายตาของเลนส์กล้อง ที่มองผ่านเรื่องราวต่างๆ ในชีวิต เชื่อมโยงกับบทเพลงที่บรรเลง

ALL & SUNDRY

27 APRIL 19, 4.30 PM.

Khetsin Chuchan

A. Nitibhon: Seven Wonders

M. Ravel: Valses nobles et sentimentales

T. Leon: Alma for Flute and Piano

J. S. Bach: The Well-Tempered Clavier, Book 2 - Prelude & Fugue in C#, BWV 872

L. v. Beethoven: Piano Sonata No. 28 in A, Op. 101

Meaning of life changes over time, depending on what we have experienced. And now - as a senior student and young adult - I often find myself interspersed between hope, angst, reverie, and many of things pleasant and not.


To express the variety of life, I categorize it into 7 sections - Doubt, Fantasy, Relation, Present, Spirit, Memory, and Hope. Doubt and hope is always before and after each. Fantasy and memory can be a collection of anything. Relation and spirit are both delicate tapestry of selves. Present is tinged with either a residue of yesterday or a glimpse of tomorrow. In this concert, those sections will be presented along with performance and sound pieces featured vocal sampling taken from the interviews.​


I intend this project to be a kind of self-reflection on the past, present, and future; and that it may resonate with people alike.

ความหมายของชีวิตแปลเปลี่ยนไปเรื่อยๆ ตามสิ่งที่เราประสบ ในฐานะนักศึกษาชั้นปีที่สี่ที่กำลังจะออกไปผจญโลก ข้าพเจ้ารู้สึกว่าชีวิตเต็มไปด้วยความรู้สึกหลายอย่างปนๆ กันไป

ข้าพเจ้าอยากจะกล่าวถึงความหลากหลายของรสชาติชีวิตดังกล่าวในการแสดงนี้ โดยได้จำแนกแง่มุมต่างๆ ของชีวิตไว้ 7 ประเภท ได้แก่ ความกังขา เรื่องเพ้อฝัน ความสัมพันธ์ ปัจจุบันขณะ จิตใจ ความทรงจำ และความหวัง ความกังขาและความหวังเกิดขึ้นก่อนและหลังกันเสมอ เรื่องเพ้อฝันและความทรงจำต่างก็เป็นของสะสมจิปาถะ ความสัมพันธ์และจิตใจคือสิ่งละเอียดอ่อนอันข้องเกี่ยวกับตัวตน และปัจจุขณะก็มักจะเจือด้วยเศษเสี้ยวของวันวานไม่ก็อนาคต องค์ประกอบข้างต้นจะถูกนำเสนอไปพร้อมกับการแสดงและ sound piece ที่ใช้เสียงพูดของคนจากบทสัมภาษณ์เป็นส่วนประกอบ


ข้าพเจ้าประสงค์ให้งานนี้เป็นเหมือนการทบทวนตนเองต่ออดีต ปัจจุบัน และอนาคต และหวังว่าจะผู้ชมจะเกิดความรู้สึกและได้ครุ่นคิดร่วมไป

SAUDADE: THE MISSINGNESS OF TIME-SPACE-MEMORY

27 APRIL 19, 5.30 PM.

Taratawan Krue-On

Saudade (n.) a nostalgic longing to be near again to something or someone distant, or those that have been loved and lost; ‘the love that remains’.

    This project focuses on the feeling of loss and longing, and the absence of something, someone, or some place that no longer exists. It is told through sound, poems, piano music by various composers.

    

The feeling, in only a brief moment, shows up and fades away as if it had never existed. Leaving behind only emptiness making us inquire at times if that moment really existed or if we are just making our way to fill in the blank while the blank itself is truly the truth.

SHADOW AND SILENCE

27 APRIL 19, 7 PM

Dhorn Taksinwarajan

Henri Dutilleux : D’ombre Et De Silence

Robert Schumann : Piano Sonata No.2 in g minor, op.22

I.So rasch wie möglich

II.Andante. Getragen

III.Scherzo. Sehr rasch und markiert

IV.Rondo. Presto

Toru Takemitsu : Rain Tree Sketch II


In silence, a meaningful sound. The sound of silence echoing through time and space. They are never to be seperated. A space of silence filled with sound creates meaning. And with sound surrounding silence, a message. A solemn silence. Heartbreaking, time-stopping. A silence in happiness or a silence in sorrow. It is always there, silence and sound, time and space.


Silence, an echoing void.


While the modern day has ripped us of the importance of silence. We lived forgetting  how silence effects us. How the ësoundí of others are eating away our ësilenceí.


Eating away our meaning.


In silence, a meaningful sound. A space to create. To share. To discover. To listen.


A space for a meaningful silence.

UNBOUNDED

28 APRIL 19, 2. PM.

Natthapat Kirawiroj

Jean-Baptiste Arban: Carnival of Venice

Michel Colombier: Emmanuel

Béla Bartók: Romanian Folk Dances

Claude Debussy: La fille aux cheveux de lin

Richard Bissill: Song of a New World


I am proud to presented my senior recital under the title “Unbounded.” In the concert, I will perform the following pieces: Carnival of Venice (Jean-Baptiste Arban), Romanian Folk Dances (Béla Bartók), La fille aux cheveux de lin (Claude Debussy), Emmanuel (Michel Colombier), Song of a New World (Richard Bissill). As many of you may have noticed, most of these pieces are not French Horn pieces. I want to push my limit on horn by playing pieces originally written for other instruments and arrangements made by Eric Ruske, Thanapak Poonpol and myself. In these pieces there are different challenges, sonorities, and also each has totally different character, such as Eastern-European folk music, classical music, and pieces with elements of Jazz.

DREAMCATCHER

28 APRIL 19, 4.30 PM.

Phattrachattra Thongma

Astor Piazzolla (1921-1992)

Etude tango no.3 for Violin

Histoire du Tango(1986)


II.Café 1930

IV.Concert d'aujourd'hui

Felix Mendelssohn(1809-1847)

Violin Concerto in E minor,Op.64 (1838)

I. Allegro molto appassionato (E minor)

II. Andante (C major)

III. Allegretto non troppo – Allegro molto vivace (E major)

ส่วนของการแสดงจะนำบรรยากาศและเรื่องราวในหนังสือเสียง(Audiobooks)บางส่วนมานำเสนอผ่าน

บทเพลงของสองนักประพันธ์ชื่อดัง มีตัวอย่างที่เป็นแรงบันดาลใจของการแสดงคือ Peter and the Wolf ประพันธ์โดยเซอร์เก โปรโคเฟียฟ(Sergei Prokofiev)

เริ่มจากตอนที่1(Chapter1) เรื่องราวการออกตามล่าความฝันของดวงดาว นำเสียงบรรยากาศของหนังสือ-

เสียงจากเรื่อง“ดาว”มาเล่าผ่านบทเพลงของนักประพันธ์ชาวอาร์เจนตินาแอสเตอร์ ปิแอซโซล่า(Astor Piazzolla) แบ่งเป็น3ช่วง เริ่มจากเกริ่นนำ(Introduction)นำเสนอเพลงแบบฝึกหัดแทงโก้หมายเลขสาม(Etude Tango no.3)

เป็นตัวแทนจุดเริ่มต้นของความฝันส่วนช่วงกลางเรื่องและตอนท้ายเป็นบรรยากาศการเดินทางตามล่าความฝัน

ของตัวเอก ซึ่งท้ายที่สุดก็ได้ค้นพบพลังที่แท้จริงของตน นำเสนอเพลง"L'histoire du Tango"ในกระบวนที่ 2

คาเฟ่1930 (Movement II.Café 1930)ที่มีหลายอารมณ์เฉกเช่นการเดินทางของตัวเอก และกระบวนที่4สุดท้ายคือ

คอนเสิร์ตปัจจุบัน (Movement IV.Concert d'aujourd'hui)ดั่งที่ตัวเอกเข้าใจความหมายในพลังของตน

ตอนที่2(chapter2)เรื่องราวหนังสือเสียงจากเรื่อง“นั่นใคร”ให้ความรู้สึกของบรรยากาศต่างจากช่วงแรก

เพราะเป็นการเดินทางจากโรงเรียนกลับบ้านของเด็กหญิงคนหนึ่งแต่เธอกลับได้พบเจอเรื่องราวแปลกๆระหว่างทางถ่ายทอดเสียงและเรื่องราวบางช่วงออกมาผ่านบทเพลงไวโอลินคอนแชร์โต ในบันไดเสียง อี ไมเนอร์

(Violin Concerto in E minor, Op. 64) ของนักประพันธ์ชาวเยอรมันเฟลิกซ์ เมนเดลโซน(Felix Mendelssohn)


The part of show will bring the atmosphere and stories from my Audio Book to be presented through the lyrics of two famous composers. Examples from inspired performance Peter and the Wolf, written by Sergei Prokofiev. In the show, starting with “Chapter 1”, the following the dreaming of the stars, I bring the sound of atmosphere through the lyrics of the Argentine composer, Astor Piazzolla. Into three periods, beginning with the introduction, represented by Etude Tango No.3. In the middle to the end of the story, the journey of following dream represented by “L'histoire du Tango” Movement II. Café 1930 with many emotions like the journey of the character and The Fourth Movement: Concert d'Aujourd'hui as the character understand the meaning of power. following the “Chapter 2” in Audio Book story from “Who is (that)?” they give the different the atmosphere from the beginning because the story telling a girl who find a strange story along way home from school through the Violin Concerto in E minor, Op. 64 written by German composer, Felix Mendelssohn.

  

IN LIGHT
28 APRIL 19, 5.30 PM.

Natapat Pisutwong

Wolfgang Amadeus Mozart: Violin Sonata No.21 in E minor, K. 304

Pablo de Sarasate: Carmen Fantasy, Op. 25

Johann Sebastian Bach: Violin Sonata in G minor, BWV1001 - Adagio & Presto

Claude Debussy: Violin Sonata

Arvo Pärt: Fratres

ในเสียงของดนตรี เราได้ยินเสียงเรื่องราวของผู้คนที่ต่างกัน

บทเพลงแต่ละบทเพลง สะท้อนให้เรารู้สึกถึงเรื่องราวและอารมณ์ที่เกิดขึ้นกับช่วงเวลาต่างๆของชีวิต

ไม่ว่าจะเป็นทั้งอารมณ์ เศร้า โกรธ ครวญหา หรือ แม้แต่ความสงบ

มนุษย์ประดิษฐ์ไฟขึ้นเพื่อจำลองแสงอาทิตย์ในที่ที่แสงอาทิตย์ไปไม่ถึง ท่ามกลางเมืองที่กว้างใหญ่ ผู้คนมากมาย แสงไฟดวงเล็กดวงน้อย ปกคลุมเมืองใหญ่จนดูราวกับว่ากลางคืนไม่มีอยู่จริง แสงไฟล้วนทำให้เกิดเงา เงาให้ความมืดทั้งที่ความสว่างยังไม่จากไปไหน เช่นเดียวกับเสียงที่ไม่ก่อให้เกิดความเงียบที่แท้จริง แสงสะท้อนเข้านัยน์ตาเราสะท้อนให้เห็นภาพ และรับอารมณ์และความรู้สึกที่แตกต่างกันไป ดังเช่นบทประพันธ์ในการแสดงครั้งนี้ ที่จะไม่เพียงเล่าเรื่องผ่านท่วงทำนองของบทประพันธ์เท่านั้น แต่ทว่าแสงและความมืดจะเป็นส่วนหนึ่งที่ทำให้ผู้ชมรับรู้เรื่องราวและอารมณ์ของบทประพันธ์ผ่านมุมมองของศิลปินได้มากขึ้น


ผู้ประพันธ์ได้สรรค์สร้างแต่ละบทเพลงขึ้น เพื่อถ่ายทอดอารมณ์ความรู้สึกจากสิ่งที่พวกเขาได้ประสบ

Mozart ถ่ายทอดเรื่องราวผ่านความเศร้า และสิ่งที่เขาได้พบ

Sarasate จับเอาความเคลื่อนไหว อารมณ์ของความปั่นป่วน รัญจวน และสเน่ห์ของความงาม จากเรื่องราวของ Carmen

ในขณะที่ Bach หยิบเอาดนตรีอันสื่อถึงความศักดิ์สิทธิ์

Debussy นำเสนอความเป็นฝรั่งเศสในบทเพลงของเขา

Arvo Pärt ใช้เทคนิคจากเสียงของระฆังที่จะทำให้ผู้ฟังดั่งตกลงในห้วงภวังค์


ผ่านมือของผู้บรรเลง เรื่องราวและความรู้สึกเหล่านั้น ถูกถ่ายทอดให้ผู้ฟังได้รับรู้ เสียงที่บรรเลง การเคลื่อนไหวที่ถูกจัดวาง เป็นสิ่งที่ถูกกำหนดโดยจินตนาการของผู้ประพันธ์ และถูกทำให้มีชีวิตโดยการฝึกซ้อม ฝึกฝน ตามกติกาของตัวโน้ตบนหน้ากระดาษ


ภายใต้การเคลื่อนไหวที่ลื่นไหล ใจที่สงบนิ่ง และความรู้สึกที่เป็นหนึ่งเดียวกับเสียง

จิตวิญญาณของบทเพลง จะหวนกลับมามีตัวตนอีกครั้ง

UNDINE

28 APRIL 19, 7 PM.

Phataporn Preechanon

Carl Reinecke - Sonata for Flute and Piano, Op. 167 "Undine"

Tania Leon - Alma

Robert Muczynski - Sonata for Flute and Piano, Op.14 (1st and 3rd Movement)

Kaija Saariaho - Noa Noa

Under the vast darkness and depths of water, hide many mysteries.


There are legends that depict stories of love between water nymphs and humans, tales of happiness, sadness and farewell. The water nymph is a story describing through words, the sounds that arise from our imagination.


The Sounds form in the reader's mind, everyone of us experiencing the narratives and world described in different ways. Deep fluid sounds might evoke some distant underwater mysteries while the continuous sounds of the waves might evoke the pulsating breath of the water nymph.


This concert tells the story of the underwater world through musical interpretations and re-arrangements reflecting my own vision of those tales.